Pada pertandingan tersebut, mereka telah membangunkan strategi pemasaran dan analisis data yang kreatif dan efektif untuk memperkemaskan keupayaan CIMB bagi pemasaran produk dan perhubungan pelanggan dengan menggunakan rangka kerja dan model jangka. Mereka kemudiannya mencadangkan rancangan perniagaan yang menekankan cabaran pertumbuhan perolehan yang dihadapi CIMB.
CIMB Data Science Challenge 2016 ialah pertandingan yang dianjurkan oleh CIMB Group untuk pelajar Malaysia yang belajar di universiti tempatan. Pertandingan ini dianjurkan sebagai sebahagian langkah CIMB untuk mengenalpasti Saintis Data yang bakal meneroka dunia analisa perniagaan.
Pertandingan ini juga bertujuan untuk membangunkan bakat dalam bidang analisa perniagaan dengan mendedahkan peserta dengan cabaran dan halangan dunia sebenar yang dihadapi oleh industri perbankan. Ia memerlukan peserta untuk menyelesaikan masalah perniagaan sebenar menggunakan kepintaran perniagaan berbanding naluri dan membangunkan kemahiran mereka untuk meramal trend perniagaan masa hadapan dengan lebih tepat dan membuat keputusan menggunakan analisis.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan